lunes, 3 de agosto de 2009

EL CLUB DE PELOTA VALENCIANA DE ALCUBLAS SE MUEVE...

En motiu de les festes locals, i aprofitant que el mes d'agost la població d'Alcubles rep molts visitants, el club de pilota valenciana ha confeccionat unes activitats molt atractives, escomençant pel seu II Dia de la Pilota Valenciana, previst per a demà dissabte 1 d'agost. Si hi ha un club de pilota actiu en les comarques de l'interior, eixe és el Club Pilota Valenciana d'Alcubles. Es tracta d'un grup de jóvens que estan lluitant de valent per recuperar en el seu poble el joc de pilota.
Enguany escomençen en la celebració del II Dia de la Pilota, una jornada farcida d'activitats en la que la pilota valenciana, evidentment, serà l'eix central.
A les deu del matí escomençarà el campeonat de galocha en el carrer Vicario. Ya per la nit, en la discoteca Sefos hi haurà una festa de la pilota en regals i sortejos per als assistents. A més a més, a lo llarc de tot el fi de semana hi haurà una exposició fotogràfica en la cafeteria d'eixa mateixa discoteca.
Per al dumenge 9 d'agost s'està preparant una partida de galocha que enfrontaria a les seleccions de Valéncia i de Navarra.
El dilluns 17 d'agost, a les sis de la vesprada, Waldo i Paquito de Quart s'enfrontaran a Zacarias i Lemay en el frontó d'esta població dels Serrans.
Per últim, el dimecres, Alcubles tancarà la seua programació en una partida a galocha que enfrontarà a dos dels millors clubs de la modalitat, Monserrat i Beniparrell.

Dani Arnau.



Contra el Baztán en la calle de Alcublas.

Levante-EMV.

A. S. VALENCIA

La "Calle Larga" de Alcublas fue el tradicional escenario del juego a "largo" conservado en esta localidad de La Serranía hasta los años cincuenta. El próximo domingo, gracias a la iniciativa de su Ayuntamiento, acogerá, sin duda, una partida para la historia. Allí, en un escenario con tanto sabor a tradición, los pelotaris más destacados del Club Laxoa del Valle del Baztán, especialmente vinculados en su afán por conservar las modalidades más tradicionales, desfilarán junto a un combinado valenciano para testimoniar el deseo de profundizar en este esfuerzo vertebrador del juego de pelota entre los ámbitos más sensibilizados de diferentes territorios españoles. El combinado valenciano estará integrado por Pablo de Borriol, campeón individual sub'16 de "escala i corda", Gerardo de Alfarp, subcampeón del Trofeo El Corte Inglés de "galotxa" y Zanón de Godelleta, campeón del Trofeo El Corte Inglés. Jóvenes del ámbito vasco-navarro y valenciano que apuestan por mantener el juego en la calle, tan cargado de sabor y de simbolismo histórico.

La apuesta de Alcublas por el deporte de promoción y por la pelota valenciana se manifiesta con esta iniciativa y especialmente con la construcción de una magnífica cancha multimodalidades, cuyas obras será inauguradas en esta jornada de fiesta.


1 comentario:

Ezpiderman dijo...

He leído el comentario esta mañana en el Levante.Estáis en todo peña. No voy a poder estar en las Fiestas este año, espero que nos tengáis conectado a ellas por el Blog.